طرز تهیه شربت زردآلو خانگی آسان برای روزهای گرم تابستان

به گزارش علی آباد جدید، شربت یکی از بهترین گزینه ها برای رفع عطش تابستان است و حالا که تابستان پر از میوه های خوشمزه و خوب است خوب است دست به کار شوید و با میوه های تابستانی شربت درست کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شربت آلبالو را مرور کرده بودیم و اکنون می خواهیم طرز تهیه شربت زردآلو را بررسی کنیم تا از خواص زردآلو نه تنها در تابستان که بعدها هم بهره مند شویم.

طرز تهیه شربت زردآلو خانگی آسان برای روزهای گرم تابستان

مواد لازم برای تهیه شربت زردآلو

  • زردآلو 1/5 کیلو
  • شکر 1/5 پیمانه
  • آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
  • گلاب 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران به میزان لازم

طرز تهیه شربت زردآلو خانگی آسان

1. آماده کردن زردآلو و پوره کردن آن

اولین مرحله از طرز تهیه شربت زردآلو خانگی این است که زردآلوها را بشویید و بعد به دو نصف تقسیم کنید و هسته زردآلو را خارج کنید. حالا نوبت این است که زردآلوهای آماده را در مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا میوه خوب له و پوره شود. فقط حواستان باشد که هسته زردآلو را بیرون نیندازید و از آن برای بهره مندی از خواص هسته زردآلو استفاده کنید.

2. تهیه شربت زردآلو

حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه شربت زردآلو نوبت تهیه آب زردآلو است. برای تهیه آب زردآلو باید پورده زردآلو را از صافی رد کنید و خوب فشار دهید تا آب زردآلو خارج شود. بعد آب حاصل را در قابلمه بریزید و بگذارید روی گاز و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و بگذارید خوب مواد بپزد و قل بزند و کف کند. کف حاصل را از روی قابلمه بردارید و دور بریزید.

حالا آبلیمو را اضافه کنید و باز هم بزنید. بعد از این که چند قل زد زعفران آب شده را بریزید و بگذارید کمی دیگر گاز روشن باشد تا شربت غلیظ شود.

شربت شما آماده است. می توانید آن را در شیشه بریزید و به مدت چندین ماه در یخچال نگهداری کنید و هر زمان خواستید میزانی از آن را با یخ و آب مخلوط کنید و شربت زردآلوی خوشمزه بخورید.

نکته: یادتان باشد استفاده از زعفران در این شربت اختیاری است و بیشتر برای تعدیل طبع زردآلو به آن اضافه می شود.

نکات تکمیلی برای تهیه شربت زردآلو

تهیه شربت زردآلو درست مثل طرز تهیه مربای زردآلو کار بسیار ساده ای است که می تواند گزینه خوبی برای روزهای تابستان و برطرف عطش و هم بهره مندی از خواص شربت زردآلو که شامل بازکنندگی عرق و برطرف کننده بوی دهان است می شود. اما خوب است برای تهیه آن نکاتی را هم مدنظر داشته باشید.

روش های مختلف تهیه شربت زردآلو

شربت زردآلو را هم می توانید با زردآلو تازه تهیه کنید هم با قیسی یا همان زردآلو خشک هم تهیه کنید. کافی است قیسی ها را برای 12 ساعت خیس کنید تا خوب نرم شود و بعد تمام مراحل بالا را طی کنید. فقط حواستان باشد که احتمالا در این حالت شیرینی شربت بیشتر است پس اگر دوست دارید شیرینی کمتری داشته باشید بهتر است میزان شکر را کمتر در نظر بگیرید.

استفاده از زردآلو به روش های مختلف

یادتان باشد در فصل تابستان از میوه تازه زردآلو استفاده کامل را ببرید و با آن مربا، قیسی، ترشک و کمپوت تهیه کنید.

  • طرز تهیه قیسی یا برگه زردآلو
  • طرز تهیه ترشک زردآلو
  • طرز تهیه کمپوت زردآلو
  • طرز تهیه لواشک زردآلو
منبع: کتاب کاله
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2387

به "طرز تهیه شربت زردآلو خانگی آسان برای روزهای گرم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت زردآلو خانگی آسان برای روزهای گرم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید