سدان کره ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد، پیشرفت چشمگیر سدان محبوب کیا، عکس

به گزارش علی آباد جدید، با وجود افزایش بی خاتمه کراس اوورها، کیا همچنان سدان های خود را با همان سرعت به روز می نماید. کیا K5 که قبلا با نام اپتیما شناخته می شد، تقریباً چهار سال پس از رونمایی رسمی نسل پنجم فعلی، فیس لیفت میان دوره ای را دریافت می نماید.

سدان کره ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد، پیشرفت چشمگیر سدان محبوب کیا، عکس

امیرمسعود عابدین: اگرچه بسیاری از فیس لیفت های اخیر کیا به طرز شگفت انگیزی قابل توجه بوده اند، اما در اینجا اینطور نیست؛ چرا که K5 آنقدرها هم تغییر ننموده است.

این خودروساز چراغ های جلو و عقب را بازطراحی نموده و از فرمولی که در خودروهای برقی اخیر دیده ایم، پیروی می نماید. چراغ های جلویی حالت چندشاخه ای به خود گرفته و ظاهر تهاجمی تری پیدا نموده اند.

سپر جلویی نو دارای دریچه های هوای مصنوعی بزرگ تری است.

چراغ های پشتی نسبت به فیس قبل، طویل تر شده و قسمت انتهایی نوی به آنها اضافه شده است. در قسمت دیفیوزر، ما شاهد تکمیل شدن بخش اگزوز هستیم که از نسخه GT-Line اسپرت تر نیستند. طرح های نو رینگ های آلیاژی در مقدار های 16 تا 19 اینچ نیز بخشی از تغییرات هستند. رنگ های بدنه Wolf Grey و Moonscape Matte Grey در انتهای فهرست نو قرار دارند.

تغییرات مهم تری در داخل کابین اتفاق افتاده است؛ جایی که داشبورد برای داشتن یک جفت صفحه نمایش خمیده به روز شده است. علاوه بر این، دسته دنده حجیم به نفع یک انتخابگر چرخشی کوچک از بین رفته است. کیا در همان قسمت در کنسول مرکزی حسگر اثر انگشت را اضافه نموده است.

K5 2025 بعلاوه دارای دوربین های جلو و عقب با وضوح بالا است که می تواند تصاویر دریافتی را ضبط و ذخیره کند. تغییرات دیگر عبارتند از هدآپ دیسپلی نو، متریال حذف کننده صدای اضافی و پشتیبانی بیشتر از به روزرسانی های از راه دور.

کیا K5 در حال حاضر با موتور 2.0 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت 160 اسب بخار، یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با 180 اسب بخار، یک موتور 2.0 لیتری LPI (تزریق پروپان مایع) با قدرت 146 اسب بخار در دسترس است. نسخه دیگری با پیشرانه 2.0 لیتری هیبریدی، همراه با 152 اسب بخار قدرت از موتور احتراقی و 51 اسب بخار از موتور الکتریکی در دسترس است.

قیمت گذاری آن از حدود 20,500 دلار آغاز می گردد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2397

به "سدان کره ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد، پیشرفت چشمگیر سدان محبوب کیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان کره ای آینده بازار ایران دستخوش فیس لیفت شد، پیشرفت چشمگیر سدان محبوب کیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید