دو بارش شهابی در آذر و دی!، عکس

به گزارش علی آباد جدید، مادر طبیعت به هفته های پایانی سال 2023 رنگ و بوی جشن خود را اضافه می نماید، زیرا دسامبر پذیرای شب های اوج دو بارش شهابی به جای مانده در سال است: جمینیدها و ارسیدها.

دو بارش شهابی در آذر و دی!، عکس

تینا مزدکی- شهاب ها که معمولاً به عنوان ستاره های دنباله دار شناخته می شوند، رگه هایی از نور در آسمان هستند که هنگام تماس آن ها با جو زمین ایجاد می شوند. بارش شهابی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که زمین از میان نوار بزرگی از این تکه های فضایی عبور می نماید، و اوج بارش زمانی اتفاق می افتد که انتظار می رود سیاره ما با بیشترین تعداد آنها روبرو گردد.

در اینجا چند نکته از انجمن شهاب سنگ آمریکا در خصوص انتظارات از بارش شهابی در ماه دسامبر آورده شده است:

بارش شهابی Geminid: اکنون تا 24 دسامبر. این بارش شهابی بزرگ به علت قابل اطمینان ترین و فراوان ترین بارش شهابی در هر سال شناخته می گردد، با 120 شهاب سنگ درخشان در هر ساعت در شرایط ایده آل. در شب 13 تا 14 دسامبر، Geminids در اوج قرار خواهد گرفت. شهاب ها ممکن است در ساعت 9 یا 10 شب دیده شوند.

بارش شهابی Ursid: فعال 13-24 دسامبر. Ursids معمولا نادیده گرفته می شوند زیرا آنها کمتر از جمینیدهای دیدنی هستند که فقط یک هفته قبل به اوج خود می رسند. بیشتر سال ها، این بارش شهابی جزئی حدود 5 تا 10 شهاب در ساعت ارسال می نماید، اگرچه طغیان های گاه به گاه می تواند تعداد آنهارا به بیش از 25 برساند.

منیع: mlive

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آذر 1402 بروزرسانی: 17 آذر 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2402

به "دو بارش شهابی در آذر و دی!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو بارش شهابی در آذر و دی!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید